Formate de anunțuri și destinații de plasare
Facebook ne oferă o varietate mare de metode pentru a ne exprima mesajele de marcă precum: imaginile, videoclipurile, prezentările de diapozitive, colecțiile și carouselurile. În funcție de unde este plasat anunțul, acesta poate prezenta mici variații. Anunțurile pot apărea în :
-
Facebook, asta fiind fluxurile, poveștile, coloana din dreapta, articolele instant, video in-stream, piață și videoclip sugerat.
-
Instagram, inclusiv feed și story.
-
Messenger, mesaje primite, story și mesaje sponsorizate.
-
Rețeaua de public a site-urilor terțe și a aplicațiilor mobile, inclusiv videoclipuri in-stream, videoclipuri recompensate și destinații de plasare native, banner și interstițiale.
Adesea nu toate obiectivele sunt compatibile cu toate plasările, din această cauză luați acest punct în considerație cand planificați anunțurile, tot odată, detaliile pot fi găsite pe site-ul official.
Formatul anunțurilor și plasările:
Pe fiecare platformă, puteți alege diverse destinații de plasare în care vor apărea anunțurile tale. Când alegeți un obiectiv publicitar, acestea sunt destinațiile de plasare disponibile.
Feeduri:
Poate fi folosit de pe mobil și desktop.
Tipurile de media ar fi imaginile, videoclipurile și prezentările pe diapozitive.
Ar fi recomandabil utilizarea imaginilor pătrate (1:1) și a videoclipurilor verticale (4:5).
Prin intermediul fluxului de știri Facebook sau Instagram ajungi mai ușor la publicul tău. Poți folosi această opțiune atât pe mobil cât și pe desktop, unica excepție ar fi coloana din dreapta, aceasta este valabilă doar pentru desktop.
Story/Povesti:
Acestea pot fi folosite doar de pe mobil.
Tipurile de media sunt aceleași ca și la Feed-uri, imaginile, videoclipurile și prezentările pe diapozitive.
Este recomandabil utilizarea videoclipurilor complet verticale (9:16).
Această destinație de plasare este perfectă pentru a vă atrage publicul cu conținut media și interacțiuni bogate, precum sondaje.
Video In-Stream:
Este valabil atât pe mobil cat si pe desktop.
Turile de imagine se repetă din nou, nu apare nici o schimbare nici de această dată, doar că unica diferență este că videoclipurile sunt limitate la maxim 15 sec.
Pentru Facebook ar fi recomandabil utilizarea (16:9) pentru imagini și (1:1) pentru videoclipuri, iar dacă ține de Audience Network, este recomandabil (16:9).
Mesaje:
Opțiunea Messenger este valabilă doar pe mobil, iar tipurile de media se repetă din nou.
Pentru Mesajele primite, este recomandabil imagini orizontale (1,91:1) sau 16:9).
Messenger poate fi utilizat pentru a te adresa publicului prin intermediul mesajelor sponsorizate sau a anunțurilor din mesaje.
Spații contextuale:
Aceasta optiune, iarăși poate fi folosită doar de pe mobil și tipurile de media rămân și de această dată neschimbate.
Dacă doriți să plasați imagini sau videoclipuri, vă recomandăm ca acestea să fie orizontale (16:9) sau pătrate (1:1).
Rețea de public:
Rețeaua de public ne permite accesare videoclipurilor atât de pe telefon cât și de pe desktop, această opțiune se aplică și pentru videoclipurile In-Stream.
Ceea ce ține de conținutul media, iarăși acesta nu suferă schimbări.
Această funcție este perfectă dacă căutați o extindere mai largă, aceasta le permite agenților de publicitate să extindă campaniile Facebook și Instagram pe internet pe mii de site-uri și aplicații de o calitate înaltă.
Așezările automate:
Destinații de plasare automate sunt recomandate deoarece permite sistemului de livrare să profite la maximum de bugetul setat. Acesta plasează anunțurile pe Facebook, Instagram, Audience Network și Messenger, în funcție de setările selectate de fiecare agent publicitar.